onsdag 15. juni 2011

Alt er mulig for den som tror og handler på det

I fjor høst hadde jeg en fantastisk spennende opplevelse, jeg fikk en telefon fra en eldre mann på 72 år som bodde på Fonnes/Mongstad ca en time utenfor Bergen. Han fortalte at han var leder på et bedehus der, så spurte han meg om jeg kunne tenke meg å komme opp der og ha en ungdoms møteuke. Jeg hadde veldig mye og gjøre på denne tiden og var egentlig ikke så veldig klar for det. Men jeg spurte denne mannen om hvor mange ungdommer som gikk i bedehuset og hvor stor menigheten var.

Da fortalte han at de hadde ingen ungdommer og det hadde ikke vært ungdommer der på mange år.

I Menigheten var de 8-12 aktive mennesker, de var alle over 70 år eller forresten de hadde en ungdom, det var ei dame der på ca 50.

Når jeg hører om sånne plasser som Fonnes og Bedehuset, så er det bare noe som skjer inne i meg. Mange andre vil nok tenke at dette gidder jeg ikke, for mye stress og for mye arbeid. Jeg kjente med en gang bare YES I´M Ready. Fordi Gud elsker sånne plasser og han vil ikke at menigheter skal dø ut.

Fonnes er en sånn plass, DER INGEN KUNNE TRU AT NOKON KUNNE BU!

Så jeg reiste opp dit med de ordene som Jesus sier, ”alt er mulig for den som tror” og jeg vet at han gir kraft til den som ingen ting er. Det som er nøkkelen tror jeg, det er å handle på det man kjenner Gud har lagt på hjerte ditt.

Jeg dro opp til Fonnes som jeg er, jeg kan ikke spille eller synge. Men jeg har opplevd noe med Jesus og han har forandret mitt liv.

For og si det sånn så blei det ikke akkurat noen typisk tradisjonelle møter, med innledning, lovsang, tale, lovsang.

Siden jeg dro opp dit alene så måtte jeg bruke det Gud har gitt meg. Så møtene var vel egentlig Beatbox (jeg har ikke peiling, men det funket) som lovsang og en enkel tale om hvem Jesus er og hva han har gjort og selvfølgelig en mulighet til og ta imot Jesus. Jeg var på skolebesøk og inviterte ungdommer på møte. Det kom flere og flere for hver kveld og Mange ga respons på at de ville ta imot Jesus.

Jeg har hatt flere turer dit og nå har det snart gått et år, de har møte/samling så å si hver fredag og det kommer 20-30 ungdommer som er trofaste.

Det er jo bare helt fantastisk hvordan Gud er. Jesus kan forandre en by på et øyeblikk, vi må bare tro og handle. Det som imponerer meg mest er at de som leder ungdomsmøtene er to menn i 70 årene og ei dame i 50 årene.

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg tenker hvertfall at det er så fantastisk hvordan jesus er. Bare et møte med jesus forandrer liv, det forandrer menigheter og det forandrer bygd og by.

Gå på det Gud gir deg!

Bless you friends

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar