torsdag 16. juni 2011

Ny tid og Ny Tjeneste

I disse dager har jeg faktisk vært i Betania i fem år, fire år som ungdomspastor. Det har vært noen fantastisk flotte år, med både oppturer og nedturer men mest oppturer. Men så kjenner jeg at tiden begynner og komme der andre må ta over og der Gud kaller meg inn i noe nytt.

Det var vel på sommeren i fjor jeg satt å ba og tenkte på hva skal jeg gjøre etter jeg er ferdig i Betania og hvem skal ta over. Jeg har jo lenge kjent et kall til og reise som evangelist og reise rundt mer enn det jeg gjør. Men det var først i desember i fjor at det begynte og bli reelle planer. Jeg tenkte mye på hva vi skal gjøre med oneighty (ungdomsarbeidet i Betania) vi må ta det noen steg videre. Vi har startet/Hjulpet 5 ungdomsarbeid men vi må hjelpe enda flere. Jeg tok da en telefon til Rune Edvardsen og delte tankene mine om Oneighty og hva mine drømmer var, Rune tente veldig på visjonen om å hjelpe menigheter som trenger hjelp og vi satt oss ned og hadde en del samtaler om dette. Hva kunne Sarons dal/troens bevis bidra med.

Rune og jeg kom fram til at jeg blir ansatt i Troens bevis og der skal jeg jobbe hovedsakelig med å hjelpe menigheter som trenger hjelp. Jeg kjenner en veldig fred med å gå over i dette og kjenner at min tid som ungdomspastor i Betania er snart over.

Men mitt hovedfokus har alltid vært at den dagen jeg slutter som ungdomspastor i Betania så skal ikke alt rakne, men det skal være en person som jeg har full tillit til som tar over sånn at jeg kan kjenne meg trygg på at det vil bli veldig bra.

Derfor er jeg så utrolig glad for at en av di beste guttene på hele sørlandet har sagt ja og kjenner at han skal begynne som ungdomspastor i Betania, han heter Thomas Natvig og han er en fantastisk herlig type som elsker Jesus. Jeg skal fortsette å jobbe i Betania i en 50% stilling hvertfall fram til januar. Men vist alt går som jeg håper så blir det full stilling i Troens bevis fra januar. Men i første omgang er det 50 % fra august.

Jeg tror at det blir en utrolig spennende tid og jeg vet at Thomas kommer til og gjøre en veldig bra jobb, det kommer ikke til å gå nedover men oppover.

Det som er så utrolig deilig er at jeg står ikke alene om dette men Camilla og jeg er sammen om dette.

Håper dere får en fin dag.

Bless u my friends

Hans Martin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar