fredag 17. juni 2011

Oneighty


Husker for noen år siden at jeg kjørte hjem fra et møte som jeg og noen av ungdommene hadde vært med på. Så var det en av ungdommene som hadde en tale av Stephan Christiansen som var en del år gamle. Der talte han om ny pioner tid, vi satt denne tale på og hørte på den på vei hjem.

Jeg husker jeg ble veldig inspirert av Stephan, han fortalte om alle bedehusene og menighetene som det før hadde vært vekkelse i men nå holdt de på og dø ut. Mens i mange byer i Norge så var det menigheter på hvert hjørne. Han pratet også om det og nå landene i Europa.

Etter den bil turen så gikk jeg hjem og spurte Gud hva vil du med vårt ungdomsarbeid?

Det var sånn tanken om Oneighty startet, det å hjelpe menigheter som holder på å dø ut eller som trenger hjelp. Nøden for å hjelpe hverandre, ikke bare tenke på mitt men min bror og søster.

Jesus sier også det til disiplene at vi må gå videre til byene og små stedene her omkring.

Jeg kjenner hvertfall et ansvar for de mindre plassene og stedene som ikke har menigheter eller ungdomsarbeid. Jeg tror at min tjeneste nå blir å dra på de plassene i Norge som ikke så mange andre vil dra til. Jeg er ikke så veldig opptatt av og være i store menigheter der alle andre er, der er det nok folk fra før av.

Vi har et ansvar, men vi må også ta det ansvaret.

Bless u friends

Skal tale ikveld i Betania, i love it!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar