tirsdag 21. juni 2011

Ikke Bare en hører men en gjører

Har tenkt mye i det siste på det at det veldig mange som prater om at Gud har talt og prater om at Gud har gitt de drømmer og visjoner. Men det ender bare med snakking. Jeg har tenkt for min egen del at jeg vil ikke bare være en som bare prater om drømmer og har visjoner men jeg vil også gjøre de.

Jeg tror også at Gud er litt lei av all praten men han vil se at vi handler på det han taler om til oss. For uten handling så vil det ikke skje. Vi er nødt til å gå på det ordet som Jesus taler til oss.

Tenk på Christoffer Colombus, visst han bare hadde pratet om at han ville oppdage nye steder og land men ikke gjorde det. Da ville ikke han vært den som er kjent for og ha oppdaget America.

Tenk visst Martin Luther King .jr Bare hadde pratet om den drømmen han hadde, og ikke handlet på den, da ville kanskje ikke de afro amerikanske hatt frihet når de fikk det.

Jacob 1, 22-24

22 Dere må gjøre det Ordet sier, ikke bare høre det, ellers vil dere bedra dere selv. 23 For den som hører Ordet, men ikke gjør det Ordet sier, ligner en mann som ser på ansiktet sitt i et speil. 24 Han ser på det, går sin vei og glemmer straks hvordan han så ut.

Gå på det som Gud har for deg, han har noe helt unikt for deg som han har for alle mennesker. Men ikke bli en av de som bare prater men at du handler på det han taler om.

Bless u my friend.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar